STADA lanceert een groot offensief op OTC-geneesmiddelen met een initiatief voor humanitaire ondersteuning

STADA presenteert zijn gevarieerde assortiment handige, kwalitatieve OTC-geneesmiddelen met een uniforme overkoepelende merkstrategie en biedt apotheken sterk regionaal verkoopadvies en diensten.

Apotheken spelen een belangrijke rol in de geneesmiddelenvoorziening. Zij leveren vaak een bijdrage van onschatbare waarde, waarvan sommige te kampen hebben met moeilijkheden en een toenemende druk op de middelen.

STADA heeft het voor apotheken veel gemakkelijker gemaakt om hun dagelijkse activiteiten uit te voeren door hun OTC-geneesmiddelen te consolideren en hen faciliteiten te bieden voor implementatie, advies en uitbreiding van regionale verkoop.

Als betrouwbare partner zorgen wij al meer dan 125 jaar voor de gezondheid van mensen. We lanceren nu het grootste OTC-geneesmiddelenoffensief in de geschiedenis van het bedrijf. Met onze sterke STADA Consumer Healthcare-portefeuille hebben we hoge groeidoelstellingen en breiden we onze portefeuille voortdurend uit voor alle belangrijke indicaties. Apotheken profiteren van een consistent en opvallend overkoepelend merkconcept en hun unieke marketinginitiatief.

Mark van Boven, Vice President van STADA Consumer Health Duitsland

STADA-producten hebben nu een diepblauwe kleur die zeer aantrekkelijk is. Dit assortiment bevat de meest gangbare geneesmiddelen in categorieën als pijnstillers, verkoudheid, allergieën en maag-darmstoornissen. Wij bieden aantrekkelijk geprijsde producten die speciaal zijn ontworpen om veelzijdig te zijn in een aantal verschillende situaties. Als u bijvoorbeeld pijnstillers nodig hebt, kunt u er echt op vertrouwen dat wij precies weten wat u nodig hebt. We hebben gespecialiseerde medewerkers die samenwerken met lokale apotheken en bieden diverse trainingen en uitgebreide marketingondersteuning voor uw bedrijf.

STADA lanceert een groot offensief op OTC-geneesmiddelen met een initiatief voor humanitaire ondersteuning

Als onderdeel van haar overkoepelende merkcampagne heeft STADA in samenwerking met het Duitse Rode Kruis een langdurig initiatief voor humanitaire en regionale ondersteuning gelanceerd. het motto is “Giving Health Together” en het bedrijf ontvangt twee cent voor elke verkochte verpakking in het STADA OTC-assortiment. De middelen worden naar behoefte toegewezen aan geselecteerde projecten.

“Ons doel is om gezondheid voor iedereen toegankelijk te maken. Want iedereen, ongeacht zijn financiële of sociale status, moet goede medische zorg krijgen”, is de overtuiging van Mark van Boven.

Christian Reuter, secretaris-generaal van de DRK, vult aan: “We zijn erg blij dat we in STADA een partner hebben gevonden met wie we de gezondheidszorg van veel mensen in Duitsland kunnen verbeteren. Met het steuninitiatief versterken we belangrijke regionale projecten ter plaatse en helpen we mensen in nood.”
Ongeveer 60.000 Duitsers hebben momenteel geen ziektekostenverzekering, ondanks de verplichte verzekering. Hiertoe behoren mensen als zelfstandigen, langdurige studenten en migrerende werknemers. Daarnaast hebben veel mensen geen toegang tot de zorg die ze nodig hebben omdat ze zich geen ziektekostenverzekering kunnen veroorloven. STADA zal informatie verstrekken over deze humanitaire crisis en werken aan een campagne om mensen in nood te helpen.

STADA lanceert een groot offensief op OTC-geneesmiddelen met een initiatief voor humanitaire ondersteuning

Wat is STADA?

STADA werd opgericht in 1867 en is vandaag de dag een toonaangevend farmaceutisch bedrijf. Met een lange geschiedenis geworteld in apotheken en algemene winkels, wordt STADA al 125 jaar beschouwd als een betrouwbare partner.

STADA is een gezondheidszorgbedrijf dat wereldwijd in meer dan 40 landen actief is. In Duitsland is het bedrijf actief via de dochterondernemingen Stada Arzneimittel AG en Stada Pharma Diagnostika GmbH. Het steunprogramma zal beginnen met het verstrekken van informatie aan STADA over de misvattingen van de Duitse samenleving met betrekking tot de ziektekostenverzekering. Het steunprogramma zal beginnen met het verstrekken van informatie aan STADA over de misvattingen van de Duitse samenleving over de ziektekostenverzekering.

Stada Arzneimittel AG is een Duits farmaceutisch bedrijf dat zich richt op generieke en receptvrije geneesmiddelen. In 2018 bedroeg hun totale omzet €2,33 miljard.

STADA lanceert een groot offensief op OTC-geneesmiddelen met een initiatief voor humanitaire ondersteuning

De wereldwijde activiteiten van STADA zijn verdeeld in drie segmenten: Healthcare, Consumer Healthcare en Industrial.Het segment Healthcare omvat de productie van generieke geneesmiddelen, evenals injecteerbare en topische producten zoals pijnbestrijding, vaccinatie en persoonlijke verzorgingsproducten. Tot de belangrijkste merken van STADA behoren ARISTOCORT (voor astma), DRESDENIA (voor diabetes type 2) en ADVAIR (voor astma). Stada is al lang betrokken bij diverse liefdadigheidsinitiatieven, met als meest prominente voorbeelden dolfijnenhulp e.V. en hun steun aan een Roemeens kinderdorp in Timișoara.